Voorbereiding

Dit jaar gaan we een beetje vreemd
Voor het eerst gaan we de grens over vanuit de USA om een stukje Canada te verkennen.
We doen een rondje Seattle (goedkoper wat betreft autohuur want er is geen one-way fee).
Van de Seattle naar Seattle dus met onderweg zee, vulkanen en bergen.

Er van uitgaande dat ik één van de komende jaren vermoedelijk eens het noordelijke deel van Vancouver Island zal combineren met een rondje via Bella Coola naar de Canadese Rockies, hebben we besloten om enkel onderaan te blijven op Vancouver Island.
(ik was zelf graag langer op Vancouver Island gebleven maar Sander wilde zo graag terug naar Glacier NP, dus hebben we een compromis gezocht)

Dit jaar doen we opnieuw North Cascades, Glacier (beiden te kort vorig jaar) en Mt Rainier (niet alles sneeuwvrij in 2016)

Zoals gewoonlijk ook dit jaar weer de planning iets aangepast na het doornemen van veel reisverslagen van anderen. Het is een cliché maar mijn oprechte dank voor het werk dat jullie er in steken, het helpt mij enorm om ervaringen te lezen.

In augustus beslist (ja, ja, maar enkele weken nadat we van onze vorige reis terug waren) en al dadelijk overnachtingen gereserveerd in Glacier. Goede prijs gevonden voor vliegtickets dus maar gelijk vastgelegd. Ook de prijs voor de huurauto valt mee. De vorige 2 jaren dienden we telkens een one-way fee te betalen. Net als vorig jaar heb ik steeds dezelfde auto gehouden, ik heb geen beter tarief gevonden.


Na lang zwoegen met reisgidsen en reisverslagen, is nu eindelijk het roadbook klaar.
(sinds 24.06.2017 en sinds vandaag is er een begin van blog)
Ik doe dus beter dan vorig jaar (toen was ik echt maar net op tijd met alles klaar). Hoe zit dat weer met die ezel en stoten aan een steen. Ik heb bijgeleerd.

Van 7 juli tot 30 juli 2018 ga ik weer samen met mijn zoon (22 jaar) een fantastische reis beleven.



Geen opmerkingen: