Nabeschouwing

Gepubliceerd: 01.08.2018
Update: 06.02.2019

De reis van dit jaar was veel rustiger dan vorig jaar. In totaal reden we 4.503 km.
Voor het eerst gingen we over de grens en bezochten we een stukje Canada.
En we zijn erg gecharmeerd door Canada. Ik meldde het al in het reisverslag maar Canada is voor ons het verbeterde USA.

Voor Vancouver Island hadden we graag wat meer tijd gehad maar ik denk dat we dat in de toekomst nog wel een keer zullen bezoeken.

Bij Glacier NP was het ongelofelijk druk. Je moet echt vroeg aan je dag beginnen, dan valt het nog mee. Ofwel, ga een eind wandelen dan laat je de drukte ook achter je.
Hetzelfde geldt ook voor Mount Rainier NP.

We hebben heel diverse natuur gezien. Stranden, regenwouden, vlaktes, bergen, vulkanen.
Eén dag hebben we een heel klein beetje regen gehad (in Victoria) maar verder, geen klachten over het weer.

Hoogtepunten voor Sander en mij waren Glacier NP. Vooral dan de dag dat we een dagtocht deden.
Ik had afgelopen jaar hard getraind om mijn conditie terug te vinden. Nog niet helemaal in orde maar al het harde werk heeft mij wel de bergen op geholpen.

Vervelend was het gemis van onze koffer maar ik heb het onze vakantie niet laten bepalen. Wat we echt nodig hadden, gewoon bijgekocht. Wel netjes alle ticketjes bijgehouden om een schadevergoeding te krijgen.

Binnen enkele weken ga ik de cijfertjes nog toevoegen.
(hopelijk echt binnen enkele weken en niet zoals vorig jaar met een half jaar vertraging)

Eens ik op het werk wat bijgewerkt ben en de foto's uitgesorteerd heb, zal ik hoe ik tijd heb de berichten updaten en bijvullen. De berichten zet ik dan ook in chronologische volgorde.
Er zullen ook nog wat verbeteringen en aanvullingen aan het roadbook volgen.

Mijn excuses voor het achterlopen met de verslagen. De wifi in Glacier NP was zo slecht. Het duurde bijna 5 minuten om een gewoon WhatsApp berichtje te versturen, ik heb niet eens geprobeerd om foto's te uploaden.

Voor al wie meelas, hartelijk bedankt om ons te volgen.



Update 06.02.2019:
Zo hier zijn ze dan eindelijk, de cijfertjes.
In totaal reden we 2798 mijlen (4.503 km)
We gaven  344.43 $ uit aan benzine. Dit was meer dan andere jaren, maar in Canada is benzine een heel stuk duurder dan in de USA.
Voor eten, drinken, boodschappen, de was, inkom musea, nationale parkenpas, parkeerkosten kwamen we op een daggemiddelde van 103.28 $. (Dit is dus zonder excursies, kleding, souvenirs.)
Voor de overnachtingen kwamen we uit op een gemiddelde van 167.82 $ per nacht (dit is per kamer, inclusief taksen).

Uiteindelijk is de blog nu helemaal up-to-date !
Ik heb wat foutjes verbeterd en enkele toevoegingen gedaan, zowel op de blog als in het roadbook.
De aangepaste/verbeterde versie staat op de pagina 'Roadbook'.

Geen opmerkingen: