Dag 17 : Kalispell - Spokane

maandag 23 juli 2018

Rond 9u15' zijn we op pad.
We rijden iets anders dan op het kaartje staat aangegeven. Op de weg aan de westzijde van Flathead Lake zijn erg veel wegenwerken en we willen weer langs National Bison Range. Dus vandaag nemen we de oostkant van Flathead Lake.

Het is een rustige weg met af en toe een klein dorpje. Je hebt het meer aan je rechterkant en aan de linkerkant liggen allemaal boomgaarden (kersen en appels).

Onze eerste halte is bij Ninepipe National Wildlife Refuge (bij Charlo).
Er zitten erg veel soorten vogels. Eendjes, witte reigers, pelikanen, ...

Tijd nu voor een tweede bezoek aan National Bison Range.
Deze keer doen we niet de scenic drive maar gaan we het nature trail tussen de vijvers langs de Mission Creek doen. Bij de picnic area kunnen we even in de schaduw zitten. Nog een banaantje en dan kunnen we er weer tegen. En natuurlijk een laagje zonnecrème smeren want het is zo'n 34 °C.

Eerst weten we niet goed wat we zien maar bij één vijver krioelt het van de schildpadden.

Er staan veel mooie bloemen tussen het riet. Maar er zijn ook redelijk wat muggen.

Bij St. Regis vinden we het tijd om te lunchen.
In het restaurant hebben ze leuke boekjes liggen om tijdens het wachten te lezen.
Deze is heerlijk cynisch.
Quote: ... those who are "functionally brain-dead", or who have the more easily treatable form of the problem which professionals have now labeled "common sense disadvantaged". We normal people just call people like this "idiots".

Volgens mijn contacten met Icelandair zou onze koffer vandaag naar de luchthaven in Spokane gestuurd worden met Alaska Airlines. We zijn benieuwd. Al snel vinden we het kantoortje en na meer dan 2 weken is ie er dan eindelijk. We worden herenigd met onze koffer. Niet dat het nog nodig was want we hebben het hoogst nodige al opnieuw gekocht maar toch wel fijn om weer al onze spullen te hebben. Oh er hingen wel 6 labels met RUSH aan. Hoe lang zou het duren als er geen label aan de koffer hangt?

Op naar het hotel waar we met wel heel veel bagage inchecken.
We zijn wel benieuwd want eerder deze vakantie kwamen we een dame tegen die zei dat Spokane lelijk was, en om zeker te zijn dat de boodschap overkwam herhaalde ze "really ugly". Nu zo lelijk vinden wij het er niet, eerder gezellig (althans in het centrum).

Het centrum van Spokane is te voet goed te verkennen. Ons hotel ligt ook in het centrum.
We wandelen eerst langs veel gerestaureerde oude pakhuizen naar Red Robin om een burger te eten.
Daarna gaat het richting Spokane Falls. In de Spokane River liggen meerdere kleine en één grote waterval. De grote kan je best zien bij Huntington Park.

Voor de kleinere moet je in het Riverfront Park zijn.
Helaas (voor ons dan toch) zijn ze de wandelpaden aan het heraanleggen en geraken we niet dichter bij de watervallen.
De zon gaat al onder wat ook weer mooie foto's geeft.

In het Riverfront Park staat een hoge klokkentoren en kan je overal kunstwerken vinden.

Hier is van een erg grote versie van een laadkarretje een glijbaan gemaakt.

En dan zien we de meest creatieve man van deze vakantie bezig.
De man heeft zelf een simpele manier gevonden om zijn kinderen (en een heleboel andere kids) heerlijke momenten te bezorgen. Met 2 stokken een touw en een emmer met zeepsop tovert hij de mooiste luchtbellen.
This man is a genius !

Wat kan het leven toch simpel zijn eigenlijk ...